Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo ikimokyklinio ugdymo įstaigose rekomendacijos.pdf

Pasirengimo įgyvendinti švietimo įstatymo nuostatas 2021–2024 m. veiksmų planas.docx

Klaipėdos lopšelio-darželio „Eglutė“ pasirengimo įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo 2023–2024 metų priemonių planas.pdf


    Nuo 2024 m. rugsėjo įsigaliojantis Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo Nr. I – 1489 5, 14, 21, 29, 30, 34, ir 36 straipsnių pakeitimas  numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje, mokykloje) kartu su bendraamžiais. Pagrindinis  įtraukiojo ugdymo  tikslas – kokybiškas ugdymas kiekvienam vaikui, nepriklausomai nuo jo skirtybių. Vaikams užtikrinama teisė nebūti diskriminuojamiems dėl su negalia susijusių socialinių, emocinių, kalbinių ar kitų individualių poreikių. Taip visiems besimokantiems suteikiamos lygios galimybės. Įtraukusis  ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam vaikui, tai ugdymas be atskirties ir diskriminacijos. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu kiekvieno vaiko ugdymu, atitinkančiu vaiko ugdymo(si) galias ir poreikius. Įtraukusis ugdymas apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos vaikui, mokytojui, įstaigai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis.

     Vaikų, kurie turi specialiųjų poreikių, ugdymo turinys formuojamas, vadovaujantis ikimokyklinio ugdymo programa (ją pritaikant) ir atsižvelgiant į kiekvieno vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius, pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijas ir tėvų lūkesčius. Vaiko poreikiai tenkinami sudarant sąlygas kiekvienam vaikui patirti sėkmę, suteikiant pagal individualiu poreikius pritaikytą aukštos kokybės ugdymą.

    Lopšelyje-darželyje „Eglutė“ įgyvendinama esminė įtraukiamojo ugdymo vertybinė nuostata, kad įtraukimas ir teisingumas yra suprantami, kaip kokybiško ugdymo pagrindas. Tai atsivėrusi erdvė, orientuojanti šeimas ir įstaigą veikti bendrai, darniai ir kūrybingai. Įtraukiojo švietimo sistemoje rūpinamasi kiekvienu vaiku, stengiantis kuo prasmingesnio jo ugdymo(si). Siekiant, kad šis ugdymas būtų sėkmingas, reikia didinti švietimo pagalbos prieinamumą, stiprinti visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas apie įtraukųjį ugdymą. Sėkmingo įtraukiojo ugdymo požymiai: bendruomenės profesinis augimas, įvairių ugdymosi poreikių turinčių vaikų kokybiškas ugdymas, saugi ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų mokymui pritaikyta aplinka.

     Pagrindinės įtraukiojo ugdymo vertybės:

  • nuoširdus santykis su vaiku;
  • kūrybiškumas ir džiaugsmingumas;
  • laikymasis amžiaus atitikimo planuojant veiklą bei ruošiant užduotis;
  • pasitikėjimas ir nešališkumas.

     Įstaiga vadovaujasi  įtraukiojo ugdymo pagrindiniais aspektais:

  • kokybė – kiekvieno mokymas, užtikrinant ugdymo galias, poreikius, asmeninę pažangą,
  • bendrystė – įstaigos, šeimos, švietimo institucijų bendravimas, bendradarbiavimas; 
  • aplinka – pritaikyti aplinkos ir ugdymo procesus įvairių ugdymosi poreikių turintiems vaikams;
  • pedagogų rengimas – gerinti mokytojų, švietimo pagalbos specialistų pasirengimą įtraukčiai.

Šiame ugdyme labai svarbi abipusiu įsipareigojimu, pasitikėjimu ir pagarba grįsta partnerystė su vaikais. Vaikas yra visa ko centras ir jis privalo turėti galimybę dalyvauti visuose ugdymo procesuose. 

Vadovaujantis įtraukiojo ugdymo vertybėmis ir pagrindiniais  įtraukiojo ugdymo aspektais, sudarant palankias ir saugias aplinkas, sieksime gerų ugdymo(si) rezultatų.

     

 

 

 

Atnaujinta: 2024-11-18